ELEAGUE Major, 4. Nap: A svájci rendszer gyönyörű

_0012_26666_002_2610.jpg

A csoportkör utolsó napján nincs kecmec, elválik a szar a májtól, csak semmi bölcsészkedés a közcímekkel, 1 hijján 10 meccset kellett ülögúmokkal bírni, csapjunk is a lecsóba. Annyit előljáróban, hogy a Major főtáblán most debütáló svájci rendszerű lebonyolítás fantasztikus izgalmakat, szépen kibontakozó narratívákat hozott, sokkal pontosabb képet adva a mezőnyben uralkodó erőviszonyokról mint az előző tornákon használatos GSL / kettős kiesés csoporok. 

North 16  - 9 G2

A szerveren érdemleges dolog nem nagyon történt, a versenyben maradásért folytatott meccsen Rubinóék berángatták a de_overpass vécéjébe a mit sem sejtő G2-t, ahol a maradék önbecsülésétől is megfosztották az ellenállást shox, RPK és bodyy személyében elvétve mutató franciákat.

A kennyS-shox tengelyre épülő szupercsapat körül felmerülő pletykáknál sokan ScreaM nevét hiányolták, egy ilyen Major után viszont jó eséllyel keveseknek fog hiányozni, ha tényleg összeáll a valaha volt legerősebb frankofón lineup. Az ECS döntő, ahol shoxal kézenfogva mosták fel a világ legjobb csapataival a Wembley Arena padlóját, már a távoli múlt ködébe vész, az elmúlt hónapokban egyedül talán épp a Major selejtezőjén HEN1 fejére kimért wuntap emlékezetes tőle. A G2 másik jómadara ezen a Majoron egyértelműen Smithzz, akit ha minden igaz, nem látunk többet versenystreameken egy-egy le nem hozott kör után őzike szemeivel shox felé kacsingatni. Kár lenne az utóbbi hónapok megye hármas teljesítménye alapján értékelni egész karrierjét, mégiscsak a hat francia Major győztes egyikéről van szó. Ez az utóbbi három nap viszont az utolsó kétkedőkben is biztosan eloszlatta a kétely utolsó kecskesajtos bagettmorzsáit afelől, hogy a jelenlegi formájában bármi keresni valója lenne a topragadazók között. Shox és Smithzz 2015. Katowice óta nem jutott csoportkörnél messzebb Majoron, ami előbbinél szemenszedett hazugságként, utóbbinál teljesen természetesen hat.

Fnatic 16 - 11 Envy

Csak remélni lehet, hogy a következő Majorre az infernót becserélik a cobblestone helyett a map poolba, főleg a rettenetesen egysíkú, izgalmat legtöbbször az egyéni összecsapások és nem a taktikai megoldások szintjén tartogató játékmenet miatt. Másrészt az intelligencia eloszlás szomorúbb felén tanyázó népesség körében szűnni nem akaró, az SZTK-ban alig használt műfogsorért sorbanálló kisnyugdíjasok szintjét hozó fogatlan óbégatás miatt, amit az ezen a mappon szerezhető souvenir droppok és a bennük elvétve leledző Dragonlore-ok képesek kiváltani fent nevezettekből.

apEX nagyon nagyot ment, ami általában jó előjele egy nV győzelemnek, de most a motor másik négy hengere egyáltalán nem pörgött fel, le is fulladtak 5-6 körrel a vége előtt, átengedve a Fnaticnak a legenda státuszt. KennyS-nek egyáltalán nem ment a B lerakó CT-ként és Happy három kulcsfontosságú clutchból nullát hozott le, ezzel meg is ágyazva a zakónak.

A svédeknél Twist tartott az LGB időket idéző varietéelőadást, az összes gyakran használt fegyvert végigzongorázta a francia kobakokon, és ez az olof-denis-krimz szentháromság stabil alapjával kiegészülve pont elég volt.  

 

Liquid 16 - 4 mousesports

A tegnapi kiélezett FaZe - Liquid nuke meccs után az egyetlen értelemes magyarázat erre a pick/banra csak az lehetett, hogy titokban sátáni tervet szőttek a mousesportsnál az fps zabáló map behúzására, ezért merik benthagyni a randomiserben. Nem egészen így történt, olyannyira nem, hogy még Hikonak is jó meccse volt, pedig őt láthatóan még Krimznél is jobban megrázta a sapka elkobzás, a tegnapinál jóval kiadósabb nyaklevest megérdemelten öntötték Nikóék nyakába.

A mousesportsnál szembe kell nézni a ténnyel, hogy a bosnyák sztárjátékosuk nélkül gyakorlatilag egyetlen hidrogénatom súlyával bírnak egy ennyire kiélezett mezőnyben, talán kettőjével, ha chrisJ jó napot fog ki.

 

GODSENT 16  - 8 OpTic

Pronax az az arc a hétvégi nagypályás focin, aki középhátvéd játékos-edzőként aposztrofálja magát, de valójában csak áll a kapufánál sörrel a kezében és a kapusból próbálja kiszedni a nővére telefonszámát, néha azért előre ordít valami építő jellegűt, miközben a többiek félpályánál védekezve vágnak egy tizest a szomszéd falu Hasonlóan Jól Szervezett TC-jének.

Znajder lángoló főnixként való feltámadásával viszont senki sem számolt, Lekr0 mögött szorosan csapata legjobbja volt, ritkán látni ennyire elemében játszani. Az OpTic előzékeny 0-6-al érkezett a meccsbe, és a tegnapihoz hasonlóan megint egy másik létsíkról apokrif konzolparancsokkal a szerverre idézett köröket bírtak csak hozni, volt itt a bombával egyedül koválygó pronaxtól a szokásos pisztoly feketemágián át minden. A fordulásnál necces, de nem végzetes 10-5 után viszont csak a pisztolyt és az utána következő járulékos köröket tudták hozni RUSH-ék, akik ezzel a vereséggel búcsúztak a tornától. Csak remélni lehet, hogy nem veri szét a vereség okozta feszültség ezt az ötöst, bíztató ívet írt le a fejlődésük az utóbbi hónapokban.

 

SK 19 - 17 Astralis

A forduló legjobban várt meccse előtt Fallen hosszan tanácskozott az SK menedzsment által a játékosok mellé kirendelt amazonasi vajákosasszonnyal, aki a jól bevált kutyaharapást szőrivel-t gyógymódot javasolta a NaVi tegnapi turbóanáldózere okozta lelki traumák hatékony ápolására. Össze is jött a dust2 a braziloknak, és az első félidő rangadóhoz méltó, kiegyensúlyzott küzdelmet hozott, az Astralis több körben dev1ce awpjével illetve gyors rotálásokkal oldotta meg az A védelmet, de fer és coldzera mellett fox és TACO is sokat jelentkezett Terror órán, így a dánoknak minimálisan kedvező 8-7-el fordulhattak a csapatok. Ezután egyértelmű választ kaphattunk arra, hogy egy ennyire kiélezett tornán vajon melyik oldalon könnyebb ideiglenes cserével játszani, az SK ugyanis 7 hibátlan kört fűzött össze CT-ként fox segítségével, ezzel igen szorult helyzetbe hozva gla1ve-éket. Egyetlen pici rés azonban elég volt az Astralisnak beszuszakolni a pajszert és a maguk hét körén át a brazilok védelmét szétfeszítve visszajönni a meccsbe, Fallen a 27. körben még az urálon túli népeknél ezen a mappon oly népszerű tripla AWP felállással is próbálkozott, de egészen a meccsben maradást jelentő utolsó körig kellett várni az újabb SK sikerre.

A hosszabbításban gyorsan eliszkolt két körrel dev1ce áldásos munkájával az Astralis, viszont a harmadik, extra kör végén nem sikerült neki a 2v1, és a soron következő lehetőségeket tétovázás nélkül kihasználta az SK. A harmincötödik kör végén még kiegyenlíthetett volna az egész meccsen kicsit halovány dupreeh, de a rárontó két brazillal nem bírt, így a kétszeres címvédők negyedikként ismét csatlakozhattak a legendákhoz.

 


Gambit 16 - 14 FaZe

A huszas évek szesztilalmát idéző teljes morális válság lett úrrá rajtam, mikor kiderült, hogy ez a két csapat fog a továbbjutásért egymás ellen játszani, nem volt könnyű Zeus és Karrigan, a két sikeres csapatból kiebrudalt vezér között dönteni. Mindkét csapat számomra nagyon szimpatikus módon kattingatott fejekre az elmúlt napokban, de pont egyikükbe sem lehet Major győztes potenciált belemagyarázni.

A meccs elején felváltva potyogtak a körök, a hetedikben sikerült először két egymást követő kört behúzni a Gambitnek, egymást érték forcebuyok mindkét oldalon, mintha direkt a magamfajta bizonytalan szavazókra optimalizálták volna a meccs első 8 körét. AdreN a T oldalon végig keményen odapakolt a FaZe-nek (22/8 az első félidőben), bár a tizenegyedik körben egy kicsit megtréfálta a tér-idő kontinuum és 0:04-nél kezdett el párbajozni a bomba lerakása helyett. A túloldalon főleg allu és kioShiMa állta jól a sarat, a Bond főgonosz rain és második szériás klónja aizy nem zavart sok vizet. Az első félidő végén az addig lapító karriganben elpattant valami, talán a kiskorában a patika tisztaságú skandináv design-konyha padlójára leejtett smorgasbordos pirítós emléke (az én megsavanyodott világképemben nagyjából ilyen szellemek gyötörhetnek egy átlagos dánt) kihozta belőle az állatot, AWP-jével két kört is lehozott csont nélkül.

Fordulás után folytatódott AdreN rémuralma, az egyébként korrektül játszó Hobbittnak 21 kör után 8 kill csurrant csak a Kazah Klutch Király hűbéri rendszerében. 14 nyert Gambit körnél sikerült csak a FaZenek megakasztani a hintót, allu AK-val a kezében is remekelt. Meccspontra is csak a FaZe túlbonyolított A execute buktája juttatta Dosiáékat, de allu a rákövetkező kör kritikus pillanatában Fiskars baltaként bontotta ki a B lerakót AWP-jével. A harmincadik körben a hosszabításokba hazajáró FaZe már lerakott bombánál magára hagyta karrigant három Gambit CT ellen, aki nem tudta megoldani a feladatot, így Zeus újfent egy Major rájátszásában találja magát.  

 

Egy szusszanásnyi szünetet követően a 2-2-re álló csapatok nekivágtak, hogy eldöntsék az utolsó három playoff hely sorsát (és végleg szétbarmolják a KODIAK féle totó mai etapját)

North 19 - 17 GODSENT

A meccs valódi tétje nem a csapatok múló sikere, hanem annak a kardináis kérdésnek az eldöntése volt, hogy vajon flusha és JW csatlakozik-e olofékhoz a CS:GO Panteonban, azaz az összes valaha rendezett Majoron ők is túlélik-e a csoportkört. A North részéről az EPICENTER-en kialakított, azóta csak egy rétegben, kontár módra felvitt vakolat módjára málló világverő imidzs megőrzése volt a cél. Egy felvitt rétegről jut eszembe, a széleskörben alkalmazott sRGB színtér kezd kevés lenni Magisk arcbőrének színhű visszaadásához, lehet hogy csak a bőre alá ültetett aimbot mellékhatása, de jó lenne ha valaki megdobná egy kis húszfaktorossal végre.

A kezdeti ötkörös T lendület után megint akadozni kezdett MSL társulata, JW retró - hurráoptimista AWP-zésének képtelenség volt megálljt parancsolni (20/9-as K/D CT-ként), a dánokon érezhetően kezdett eluralkodni a félidő végére a pánik. A CT pisztoly és az utána következő két kör behúzása picit lehűtötte a kedélyeket a Northnál, majd gyors egymásutánban váltották egymást a nyert körök mindkét oldalon, nem sikerült a csapatoknak stabilizálni a gazdasági helyzetet egészen a huszonkettedik körig. Már 2015 végén mainstreamnek számított az a nézet, hogy az IGL-eknek is ki kell venni a részüket a frag munkából, ehhez képest MSL és Pronax a meccs kétharmadánál ketten együtt 14 killt tudtak felmutatni, nagyon úgy tűnt, ők is felültek a nosztalgia vonatra JW-vel, aki a második félidőben teljesen eltűnt, Lekr0-nak és znajdernek kellett beállni az eke elé, hogy 14-13 állásnál meg tudják törni a North-ot. MSL időt kért, cajunb megint clutcholt, ezen a meccsen ki tudja hanyadjára, és meccspontra ért a North.

No de nem eszik azt a legenda státuszt olyan forrón, nyilván sikeresen szabotálták magukat a dánok 15-13-nál, és a harmincadik körnek ismét lecsövesedve vághattak neki. Így is szoros lett a rendes játékidő vége, flusha és MSL párharcából azonban a svéd került ki győztesen, jöhetett a hosszabítás.

K0nfig pofátlan késelése biztos bekerül majd a mindenidők meg besztof válogatásokba, de a Northot igazán Rubino vakarta ki a pöcegödörből a harmadik hosszabítás-körben bemutatott B védelemmel.

Végül a lehető legrögösebb úton, 5 meccsel kvalifikálta magát a North, JW és Flusha pedig ma este az istenek asztala helyett jó eséllyel a sokkal rosszabb ár/érték arányt kínáló szállodai menzán vacsorálnak.  

Egyelőre nem keresett meg minket a CSGOQUAESTOR.RU, hogy jól kitömnék az esport blog zsebét szerencsejáték-függő kamaszok zsebpénzével, valakinek dolgoznia is kell, átadom Kodinak a szót, aki a nap utolsó két meccsét foglalja össze

FaZe 16 - 11 EnVyUs



Nagy tanakodás folyt a meccs előtt az amibe a közvetítők belehallgathattak véletlenül. Happy és a csapata azt találta ki, hogy a frissen felújított Nuke lenne a legjobb pálya amin megmérkőzhetnének a FaZe-zel. Amikor a randomizer azt dobta még örültek is neki, hogy bejött a csel. Igaz, még a Majorön nem játszották a pályát, de úgy érezték felkészültek belőle. Csalódniuk kellett.  A Faze a meccseinek a felét ezen a mapon játszotta. Ráadásul a jobbik felét, vasárnap óta kétszer nyertek ezen a pályán a négy meccsükből. Hamar meg is kezdték az oktatást. KennyS és a srácok egy ideig bírták idegekkel és lélekjelenléttel, sőt egy pillanatig felcsillant a remény, hogy a végére vezetni is fognak, amikor a FaZe úgy lerohanta őket egy spórkörben, hogy konkrétan embert nem veszítettek. Ez olyan szinten rendítette meg a csapat önbizalmát, hogy innen már nem is hoztak több kört és beletörődtek, hogy nem jutnak a legjobb nyolcba.

Talán a legfájdalmasabb a vereségben az lehetett, hogy kioshima, aki a matricáját is úgy dedikálta, hogy "The Problem" most kárörvendően mosolyoghat a volt csapatára. Hiszen, ő ezzel a meccsel lett Legend, míg Happy és kennyS akik majdnem egy éve kirakták az EnVyUs-ból arra hivatkozva, hogy ő a "probléma", most már csak nézhetik a meccseket.

Astralis 16 - 3 Team Liquid


A nap (éjszaka) utolsó meccsén, egy pillanatig nem nézett ki úgy, hogy a hazai pálya előnyeit élvező Liquidnek bármiféle esélye lenne kört hozni. Az Astralis úgy verte meg őket mintha egy showmeccset játszanának a nézők ellen. Úgy látszik az Astralis nem az ő súlycsoportjuk. Mégis más a kiesés szélére kerülni  úgy, hogy a csapatod az SK ellen hajszállal kap ki hosszabbításban, vagy hogy egy dezorientált mouzt vertek meg akik semmi ellenállást nem tanúsítanak szinte. Ezzel eldőlt, hogy nem lesz amerikai játékos a Legendák között.

Harmadik napi beszámolónk itt olvasható.

A bejegyzés trackback címe:

https://esport.blog.hu/api/trackback/id/tr3312156409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása